Alla inlägg under december 2010

Av Cecilia Johansson - 28 december 2010 11:48

Guud vad skönt att julen är över.

All denna stress med julklappar, renovering, jobb och annat som skulle fixas inför just denna dagen. Julafton!

Hysteriskt som vanligt. Resulterade i två dagar med migrän.

Men nu är både jul och migrän över och renoveringen börjar gå mot sitt slut.

Äntligen!!

 

Jonte som skulle vara långledig över jul och nyår har ändå fått hålla på med renovering. Vilken tidsoptimist man är jämt!


Nu pep tvättmaskinen här. Dax att hänga upp första maskinen.

Ja ljuger inte om jag säger att jag inte tvättat på två veckor. Det börjar tryta i kalsonglådan!

Har några maskiner kvar om jag säger så...


Wilma ville ha lockigt hår precis som mamma <3

      


Mor och dotter kryll

    



    

 

        


Vi önskar er ett Gott Nytt År och en God Fortsättning på det nya året!


Lägg märke till den feta diamanten som gnistrar och glimmar på mitt ringfinger. (Som egentligen inte alls är en diamant utan en enkel slät ring i "silver")

Jag drömmer.... ;)  

Av Cecilia Johansson - 12 december 2010 16:32

Så var denna helgen med över snart.

Men jag är nöjd, det har vatt en bra helg!

Synd bara att man aldrig kan få känna sig ledig fast man är det.

Har stått som disponibel 3 helger på rad nu fast jag var i Skövde ena helgen, andra helgen var jag redan inbokad på jobb och nu denna som jag hade sett fram emot att få vara helledig för en gångs skull så stod jag lik förbannat på disponibellistan!


I fredags var vi hemma hos Jenny och Mattias och umgicks. Mycket trevligt!

I lördags körde familjen till Karlskrona och shoppade lite, sen hade vi myskväll med massa gott och Kvarteret Skatan.

Var tvungen att kolla på det efter Jennys (Guns) underbara skådespeleri i fredags  


Nej nu kommer målaren så dags att lägga ner.

Av Cecilia Johansson - 8 december 2010 21:36

Skrev världens längsta blogginlägg igår.

Försökte väl kompensera eftersom ja inte bloggat på väldans länge :)

Men när ja skulle avrunda det hela så, poff så slocknade allt och datorfanskapet började göra uppdateringar!


Just nu sitter jag och huttrar i soffan och försöker värma mig med filten och värmen från datorn i knät.

Det är inte många grader här inne och jag hatar att elda!

Jon som sköter den biten.

Men den stackaren är där uppe och kämpar på med väggen och elen och allt vad det drar med sig.

Fast det blev jättebra! Längtar efter att få inreda där uppe nu!

Vi kände att tiden inte riktigt fanns för att färda allt innan jul så vi har just nu en målare hos oss som fixar sovrummet här nere.

Han sliter som ett djur och det verkar bli ett strålande resultat!


Wilma krockade i full fart med pulkan idag på dagis så hon var helt mörbultad stackars barnet. Ont i lilla huvudet och gnällig ska hon va hemma med mig imorgon <3


Så var det snart helg igen. Denna helgen är jag i alla fall ledig.

Helt ledig!

Underbart!

Bara göra vad man känner för och inga måsten.

På fredag ska vi träffa goda vänner och äta och dricka gott.

Ser verkligen fram emot det då vi inte har haft ett så socialt liv den senaste tiden. Bara varit massa renovering och skit.


Tjingeling! ;)




Ovido - Quiz & Flashcards