Alla inlägg under februari 2011

Av Cecilia Johansson - 12 februari 2011 12:49

Oj vad skönt med en ledig helg. Eller nästan i alla fall.

Ska jobba imorgon natt.

Har blivit mycket jobb nu senaste veckan.

Jag var helt förvirrad i torsdags när jag skulle jobba så jag körde till fel ställe!?

Jag trängde mig på där på boendet och de fattade ingenting, varför skulle de ha extra personal?

Helt sjukt. Sen ringde de från det boendet jag egentligen skulle infunnit mig på 21.15

Då gick det upp ett ljus för mig.

Generad och stressad körde jag i ilfart till stället jag skulle vara på.

Alla skrattade gott.

När jag väl var framme och ombytt så kände jag i fickan och där låg minsann larmtelefonen och nycklarna från det andra stället jag var och gjorde bort mig på.

Bara till att köra iväg igen.

Vilken jävla natt. Men det gick bra sen i alla fall.

Inga fler misstag förutom att jag tog handtvål istället för desinfektionsmedel när jag skulle sprita händerna.

Ingenting i jämförelse med det andra.

Det funkar inte riktigt att jobba varannan natt, man blir omvänd i både kropp och knopp tydligen bevisat :)


Nu är det som det är, jag bjuder på det :)

Idag är det lördag och det är underbart. Vi ska in till grannarna och umgås lite.

Ska bli trevligt!


Gubben min är på systemet och handlar rödvin.

Snart dax för en resa till Tyskland känner jag. Det gapar tomt i spritförrådet.


En sak som retar mig är folk som man känner, både väl och inte så väl, folk som tror man är vänner och bara för att man är hantverkare eller är duktig på vissa saker så tror de att man ska göra allt gratis.

Hur har man mage och inte säga någonting utan bara tacka för hjälpen, vi hörs!?

Man brukar väl i alla fall fråga om man vill ha något för det eller skicka med en flaska vin eller vad fan som helst?

Nej ibland känns det som man har en jävla välgörenhetsorganissation.

Lusefräcka, gnidna människor som är för snåla för att hyra in hantverkare och som istället utnyttjar "kompisar" och tror då att det ska vara gratis!

Jag pratar såklart om min käre man.

Han är så snäll och ställer alltid upp för allt och alla fast han håller på som en galning här hemma med allt som hör renovering till.

Han är elektriker för er som inte visste och alla sliter och drar i honom så armarna går snart av.

Ja, men han ska bara hjälpa mig koppla in spisen, eller sätta upp en dimmer tänker folk. Visst det går snabbt men är det då fem-sex stycken som ber om hjälp med småsaker så är man snart uppe i en arbetsdag, utan betalning dessutom!

Säkert många som känner igen detta...

Jag menar inte att man inte ska hjälpa sina nära och kära, utan det ska man såklart utan att ta betalt beroende på vad det är, men det måste finnas en gräns.

Och alla är inte heller så nära och/eller kära!

Punkt!





Av Cecilia Johansson - 8 februari 2011 07:15

Säger som alla andra idag; shit vad det blåser!!

Bara hör hur saker och ting flyger omkring utanför huset.

Vaknade halv sju och tittade ut på gatan, då blev jag påmind om att jag hade råkat ställa en liten påse med skor som jag lagt bakom soptunnan som sedan skulle till tippen.

Mina skor låg nämligen överallt på gatan.

Fattas fortfarande några. Ligger väl över hela braxen kan jag tro.


Kröp ner en liten stund till. Sen kom Bella in och var helt tokig, snodde runt och var allmänt ivrig. Hon vill väl ha frukost och gå ut och kissa tänkte vi.

Hon till och med genade över sängen för att komma ut snabbare.

Tröga hund sa jag...

Så Jon steg upp och skulle öppna garderoben, precis som han halkade och for in i fönstret så lampor och krukor flög.

Han halkade i en (av två) jättepizza a la Bella!

Härlig morgon, men kan inte annat än le åt den synen ;)

Jag sa ändå det igår, att spyr hon inte i natt blir jag förvånad för hon åt upp ett helt sånt tuggben, ett stort.

Men nu är hon på banan igen och skulle mer än gärna sätta i sig ett till sånt ben eller två.

Korkade labradorer!


Nu är det snart dagis för loppan.

Har tusen saker att fixa med idag igen.


Ha en bra dag!


Bella äter melon en sommardag :)

  


Av Cecilia Johansson - 4 februari 2011 11:40

Om man skulle ta och stiga upp.

Skulle sovit till tolv i alla fall men blev väckt av telefonen vid elva.

Jaja, jag reder det nog ändå.

Ska jobba tre nätter nu. Hela helgen lång!

Alltid skönast och enklast att sova på förmiddagen när familjen inte är hemma.

Stackars Jonte får sova själv i helgen.

På lördag ville farmor och farfar låna Wilma för de saknade henne så.


Igår fick ja hem min iPhone.

Jo det blir nog bra, men innan jag lärt mig detta system..

Gode Gud!

Rätt som det är började alla ikoner vibrera och bilden zoomades in så jag fick inte tillbaka det till det normala. Ja, det var kaos.

Jag behöver en kurs! Någon? :)


Nu får det bli duschen, sen in till stan och hämta ringarna.

Skulle hämtat dem i tisdags men de var lite försenade så idag hoppas vi dom har kommit!


Ha en trevlig helg!



Ovido - Quiz & Flashcards