Alla inlägg under maj 2013

Av Cecilia Johansson - 29 maj 2013 13:31


..vad dagarna går!
Helgen susar förbi som vanligt.
I fredags hade vi några goda vänner på grillkväll här.
I lördags gjorde vi nog ingenting.
Jag och Leo var sjuka så det var lugna gatan.
I söndags, på mors dag tog vi det också lugnt.
Var på morsdagmiddag hos svärmor.
Även jag blev uppvaktad.
Fick världens brakfrukost, smörgåstårta, nybakat bröd, rökt makrill och massa gott att äta :)
Blommor och en hotellövernattning fick jag också.
Barnvakt hade han med ordnat så det blir på tu man hand.
Det kan man behöva någongång, vet inte när vi gjorde nått själva sist.
Inte jättebra på sånt :)

Igår kväll var vi på grillkväll med Wilmas avdelning och ikväll ska vi iväg med Leos avdelning.
Jämna plågor ;)
Nej det är faktiskt lite mysigt att träffas så och se alla föräldrar.
Men jag skulle ljuga om jag sa att jag inte längtar tills vi kommer hem ;)
Då tänder vi grillen och tar en öl/cider på det!


Av Cecilia Johansson - 25 maj 2013 18:09


Jag och min lille gosse ligger i varsin ände på soffan. Förkylda och febriga.
Leo har inte varit riktigt kry sen i torsdags. Mitt flög på mig i natt.
Trist!
Så mycket man hade velat göra i helgen annars. Men men, bara att gilla läget.. Och soffan ;)
Det trista när jag blir förkyld är att jag helt tappar smak och lukt.
Hoppas jag kan fräsa mig till lite uns av smak nu för Jonte står och lagar spaghetti och köttfärssås och den vill jag minsann inte missa! :)

Hoppas ni får en trevlig lördagkväll!

Av Cecilia Johansson - 22 maj 2013 20:04


Sitter här med en skål glass och jordgubbar.
Gud vad gott! Jordgubbar måste vara det godaste som finns!
Köpte hem SIA glass, skumbanan och wienernougat.
Skumbananen var farligt god, den andra inte lika god :)

Var nere på Jysk innan idag. Skulle köpa sånt antiglid som man lägger under mattor.
Vår köksmatta korvar sig hela tiden men nu ligger den på plats! :)
Köpte även ett sånt där såpbubblesvärd till barnen.
Leo älskar bubblor, han tjuter av lycka när de flyger iväg.
Mer, mer säger han sketongen :)
Han har börjat prata så mycket nu.
De senaste veckorna har det bara exploderat.
Kul :)

Jag är alltid stressad inombords och har alltid tusen saker i huvudet men just ikväll känner jag mig lugn.
Så nu ska jag ta och lägga mig i uterummet och läsa om Mr Grey ;)
Påbörjade den boken för flera månader sen, läste tre kapitel sen har den bara legat på hyllan.
Nu måste jag läsa ut den så jag kan påbörja nästa.
De hinner nog komma ut på film innan jag blir färdig..

Seg

Av Cecilia Johansson - 21 maj 2013 08:07


Ligger och drar mig i sängen. Hade kunnat sova en stund till.
Barnen sover ännu?!
Wilma är ju känd som sömntuta, men Leo brukar ju vakna innan.
Nu senaste två veckorna har han faktiskt sovit till halv åtta-åtta.
Kan ju hoppas han går i sin systers fotspår vad gäller sömnen :)

Nu vaknade han bara för det, hej svejs!

Av Cecilia Johansson - 19 maj 2013 16:03


Vilken väderomslag vi fick.
Men visst kan det behövas lite regn.
Lite mysigt är det allt att sitta inne och kura när det är regn och rusk ute.

Kvantum hade godisregn för barnen idag.
Det var ett gäng galna, godissugna människor som slogs som om det gällde livet där bland kolorna.
De små barnen hade inte så mycket att komma med.
Lite synd..
Men lite fick vi med oss hem, Wilma var nöjd i alla fall :)
Det var även ponnyridning på parkeringen. Wilma ville såklart ta sig en tur.

Nu ska vi ta oss i kragen här och ge oss ut en stund. Får se om det blir till fots eller om vi cyklar en sväng :)


Så här varmt och skönt var det igår. Wilma tog sig ett dopp i Leos balja :)

Av Cecilia Johansson - 17 maj 2013 12:26


Sitter och fikar på framsidan med min sköna böna :)

Av Cecilia Johansson - 16 maj 2013 22:32


Oj vilken härlig sommardag vi fick!
Underbart skönt!
Jon tyckte vi skulle köpa en pool till barnen så de kunde badat idag men njae.. det får vänta en stund till :)
Våren och sommaren är ju underbara årstider. Man kan vara ute hela dagarna, och kvällarna. Barnen springer fritt här på gatan och leker, MEN vad skitiga dom blir!
Herregud! Vet inte hur många gånger jag tvättat Leos fossingar i diskhon idag. Efter att ha varit ute och lekt barfota i foppatofflor finns det knappt uns till hudfärg kvar på hans fötter :)
För att inte tala om kläderna. Han får gå i skitiga kläder. Annars hade jag fått byta 50 gånger om dagen.
Skillnad mot vintertid det dära :)
Men jag föredrar ändå sommaren, slippa alla kläder, lager på lager..
Hellre lite skit mellan tårna då :)

Nu ska jag sova.
Godnatt på er!

Av Cecilia Johansson - 16 maj 2013 09:04


Nu har jag precis lämnat iväg mina barn på dagis.
Det är förskolans dag idag så de var utklädda.
Prinsessan & Piraten :)
Nu ska jag sätta mig i frisörstolen hos bästa Linda på Lödder och få lite egentid. Underbart!
Ska bli skönt att bara sitta ner och bli ompysslad efter två hektiska dagar.

Ha en fin dag!

Ovido - Quiz & Flashcards