Alla inlägg under januari 2013

Av Cecilia Johansson - 29 januari 2013 13:21

Vinterkräksjukan var här och vände.
Fy vad hemskt det är!
Det började sent i söndags kväll för min del. Knappt en timme senare kräkte Wilma ner vår säng.
Stackars Jon fick skrapa spyor, tvätta täcken, lakan & kuddar mitt i natten.
Som tur var hann han fixa med allt sådant innan det var hans tur att åka på det.
Leo vaknade ju givetvis när vi tände upp och höll på att greja i sovrummet.
Pigg som en lärka tultade han runt i vardagsrummet som om allt var frid och fröjd :)
Som tur var somnade han till slut och vi kunde ligga och kräkas ifred!
Vilken pärs!
Men vi överlevde detta också och lilleman hade turen att inte drabbas!
Nu är vi på benen igen.
Så imorgon fortsätter vi med inskolningen för Leo.
Wilma ville vara ledig eftersom en kompis skulle komma.

Medans Leo sover middag ska jag passa på att greja lite med hallen.
Ganska mycket kvar som ska vara klart tills på lördag då vi ska ha lite fest här hemma för goa vänner :)
Ska bli så kul!
Får se om det blir utgång eller hemmafest. Jättelängesen vi var ute.
Kom knappt ihåg hur det var ;)

Får nog sätta fart nu innan han vaknar!

Hej så länge!

Av Cecilia Johansson - 27 januari 2013 15:18

Hände en liten olycka här hemma imorse. Leo föll i golvet och slog i huvudet rätt så hårt. Han grät och grät, givetvis, men vi kunde inte få honom att lugna sig. Helt otröstlig. Så vi blev skickade till akuten i Karlskrona. Som tur var blev det konstaterat att det nog inte var någon hjärnskakning så efter några timmar fick vi åka hem igen.
Nu mår han bra igen och busar och leker som om inget har hänt :)

Då vi inte ätit något på hela dagen så fick det bli hämtmat på vägen hem.
Ligger och väntar på svärmor som kommer med direktleverans från IKEA snart :)
Tänkte jag skulle fixa lite ikväll med mina tavlor och tidningsställ jag har köpt.

Alltså hur länge kan en hund hålla på att fälla egentligen!? Blir galen av detta hundhår snart.
Gör inte annat än dammsuger här.
Börjar snart misstänka att hon kommer bli flint :)

Av Cecilia Johansson - 26 januari 2013 19:18

Idag har varit en väldigt lugn dag. Skulle ju haft lite kalas för mig idag men det fick ställas in då jag kände mig krasslig innan. Frusen, febervärk, huvudvärk, illamående och halsont. Allt på samma gång. Sen typ bara försvann det. Skitkonstigt!
Men jag klagar inte :)

Nu när barnen sover/kollar film så ska vi måla, slipa och fixa i hallen. Måste färda det så jag kan få upp min efterlängtade tapet imorgon!! :)

Jag körde in till Inreda en sväng i eftermiddags. Skulle titta på diverse. Men jag, världens mest veliga människa, kunde ju inte bestämma mig så det slutade med att jag fick låna hem saker från butiken i olika färger så att jag kunde hem och prova.
Tack snälla Johanna för det! :)
Givetvis sprang jag på världens snyggaste tavla där inne också som jag inte kan sluta tänka på..

Får nog ta mig ett glas vin.
Blir så mycket roligare att måla då ;)

Hoppas ni har en trevlig lördagskväll!

Av Cecilia Johansson - 25 januari 2013 19:51

Härligt med fredag och en hel helg framför sig!
Vi har käkat hemmagjord hamburgertallrik. Det var ju gott men den där aiolin och pommesdressingen jag köpte var inga höjdare! Twi!
Wilma sitter vid datorn och tittar på film och käkar klubba. Hon köpte en ny film idag- Bratz kids. Hon är inne på tredje gången nu så jag antar att hon gillade den ;)
Leo sover sen en timme tillbaka. Stackarn har feber.. Fick ju sina vaccinationssprutor igår så febern kommer säkerligen därav.
Han var på dagis idag själv, utan mamma. Det hade gått jättebra så det känns ju såklart skönt. Men det var inte kul att lämna honom där i morse. Fick kämpa emot tårarna. är så fruktansvärt blödig av mig.
Hade inte Wilma varit med så hade jag stortjutit :) Men fick ju behärska mig.
Vi tog en snabb vända på stan, handlade till kvällen i lugn och ro. Hon sa att hon tyckte det var skönt utan Leo en stund. Kan man ju förstå. Viktigt att hon också får all fokus och uppmärksamhet själv ibland.

Nahe.. Antingen så svirar jag om till myskläder och tar fram lite chips & dippa och slänger mig i soffan.
Eller så byter jag om till målarkläder och drar över hallen en gång..?
Blir nog det sistnämnda. E så nyfiken på hur det kommer bli med vitt där istället för grått.

Trevlig kväll!

Av Cecilia Johansson - 24 januari 2013 23:26

Så var man 29 år fyllda.
Hmm.. Känns sådär. Nu går man mot 30 vilket jag får lite panik av faktiskt. Jag känner mig som om jag vore runt 25 fortfarande. Men det är bara till att gilla läget helt enkelt :)
Firade inget igår, bara lite mys med familjen. Resten kommer på lördag och firar mig lite.
Jag och Jon hade bestämt i år att vi inte skulle köpa något till varandra. Istället tog han ledigt ett par timmar på morgonen så vi kunde äta lite gott. Han köpte fina blommor, och det finaste av allt var en personlig hälsning som han ringt in till radio P4. Mycket fin hälsning och gullig låt :) Blev alldeles rörd. Han kan ibland den där Jonte :)
Skulle lagt upp klippet här men eftersom jag är så oteknisk en människa kan bli så blir det inget klipp :)
Min älskade vän Jonna kom förbi på kvällen och hade tulpaner och present med sig. Superfin liten ask från Iittala som jag ska lägga mina smycken i. Den står så fint på handfatet nu. Blev jätteglad över den verkligen!
Har också fått en fin matta av mina svärföräldrar. Tack!

Nu är inskolningen i full gång. Jag har varit med på dagis tre dagar nu och det går verkligen jättebra!
Så skönt!
Imorgon ska jag lämna honom själv tre timmar där.
Känns konstigt men det blir säkert jättebra.
Så jag och Wilma har lite kvalitetstid imorgon. Undrar vad vi ska hitta på?

Var och veckohandlade kl 21 idag, hade lite pant med mig. Typ 478 flaskor :) Sen hem och röjde av hemmet, klippte Jon så nu blir det äntligen sängen. Är helt slut!
Sov gott!

Av Cecilia Johansson - 22 januari 2013 12:54

Första inskolningsdagen för Leo idag. Går suveränt. Så skönt! Nu sover han middag här på dagis och här sitter jag och bara är. Vilken lyx! Bara kunna sitta och glo utan att behöva greja med disk, tvätt och allt det där man ska hinna med under tiden han sover. I eftermiddag ska vi hälsa på Jons moster och man, till Wilmas stora förtjusning. Hon gillar dom starkt :) Nahe, får va lite social här :)

Av Cecilia Johansson - 21 januari 2013 13:44

Precis varit på Lödder hos världens bästa Linda och fixat toet :) Det var välbehövligt som ni ser :) Alltid lika skönt när man fyllt i utväxten.

Av Cecilia Johansson - 20 januari 2013 22:01



Så var denna helgen till ända. Helgerna brukar gå så fort annars fast denna har inte gjort det tycker jag.

Skönt! 

Imorgon börjar vi inskolningen, jag och Leo. Vi ska bara dit och hälsa på en stund imorgon sen på tisdag börjar allvaret. Tror det kommer gå hur bra som helst faktiskt. Han är ganska så rätt fram och vågar ta för sig.

Nog mer jag som kommer gå därifrån med brännande ögonlock :)


Idag har Jonte fått upp den ena fondväggen i hallen. Mitt jobb att slipa till den och måla den imorgon.

Kul!


Wilma har haft sin bästa killkompis här idag. De är så söta ihop och de leker jättefint tillsammans.

Jag stekte pannkakor som de åt uppe i sin koja de hade byggt på Wilmas rum. 

Det var ingen liten koja de snickrat ihop heller :) De ville att den skulle vara kvar tills nästa gång de skulle leka så skulle de sova över i den :)


Väggen var inte riktigt klar när Wilma och Jon stack på hockey så jag och Leo flydde till Jonna, Lasse och Noel. Annars hade en viss liten person inte kunnat låta bli att pilla bland isolering, skruvar och gips.


Nu har jag äntligen den omtalade boken i mina händer. 

Femtio nyanser av honom, såklart.

Så nu är det min tur att se vad den där Christian Grey går för! ;)


Godnatt!



Ovido - Quiz & Flashcards