Alla inlägg den 16 januari 2013

Av Cecilia Johansson - 16 januari 2013 19:44

Fruktansvärt kallt ute! Hur många minus egentligen!? Vi gick ner till korpadalsskolan och lämnade Wilma på dansen. Hela ansiktet höll på att förfrysa. Snoret måste ha frusit för det kändes konstigt när jag drog in ?. Hy! Nu vill jag ha vår, sol och värme! Nu ska jag krypa upp jämte gubben och kolla Johan Falk- Barninfiltratören.

Av Cecilia Johansson - 16 januari 2013 14:35

Tog en tripp ner till pulkabacken som ligger precis gatan nedanför vår. Leo tyckte det var sådär kul :) Han satt i Wilmas knä och åkte. Gick ju jättebra tills han fick hela ansiktet snöstänkt.. Och inte ville han gå/sitta/stå i snön heller. Så han fick sitta i pulkan och tjura. Wilma åkte 5-6 gånger sen blev hon också nedstänkt i ansiktet och det var ju förskräckligt :) Gnäll och pyl! Så vi valde att gå hem. Aja, jag försökte i alla fall ;) Vad göra nu da? Se om Jonte är sugen på att köra till Ekohallen när han kommer hem.. Jag är! :) Nej just det, Wilma har ju dans idag. Den drar igång ikväll igen efter juluppehållet. Ikväll blir det gourmetmiddag, stuvade makaroner och falukorv. När vi skriver matlistan så väljer vi 2-3 rätter vi ska ha var. Och gissa vilken som valt denna rätt? ;) Hon varierar mellan korv och makaroner, köttbullar och makaroner eller korvsoppa. Nä, får bli ett varv till med dammsugaren ser jag. Bella fäller nått galet!

Av Cecilia Johansson - 16 januari 2013 10:37

Idag är det storskrubb på Braxen. Båda barnen är nu rena och fina. Lilleman får hålla tillgodo i den lilla baljan ännu eftersom vi inte har något badkar. Vi ska skaffa oss ett, vi vet bara inte riktigt hur vi ska göra med badrummet uppe. Idag får det minsann bli en runda ut med pulkorna! Kanske inte är överbefolkat i backen strax efter middag så då kanske man vågar ta sig ett åk ;) Nu sover Leo och jag ska passa på att ta mig en riktig långdusch! Hej så länge!

Ovido - Quiz & Flashcards