Alla inlägg under mars 2011

Av Cecilia Johansson - 21 mars 2011 12:55

Hej och hå!


Helgen har vi spenderat uppe i Skövde hos Jons syster med familj.

Både syster och lilltjejen fyllde år så vi var där och kalasade.

Kan ju säg att det är allt annat än avkoppling att vara där en helg.

Två flickor som bråkar och kramas om vartannat. Två stora hundar som härjar och sex vuxna på varandra 24 timmar om dygnet. Och en liten ettåring som i och för sig inte gör så mycket väsen av sig men som ändå är med på ett hörn :)

Alltid skoj att komma bort, men ack så skönt när man kommer hem igen.

Hem ljuva hem...

 

Nu är vardagen igång igen. Jonte är på jobbet, Wilma är på dagis och jag sitter här och väntar på att bokningen ska få in lite jobb.

Gud i himelen vad jag längtar till i sommar då jag ska få ha ett schema i eventuellt tio veckor. Vilken dröm!!

Hoppas, hoppas på ett lite längre vikariat snart för detta är allt annat än roligt just nu tycker jag..


Nu måste jag sminka mig och föna håret om jag ska hinna in och göra ett ärende i stan innan jag ska hämta Wilma kl 14!

Varför, varför måste jag alltid vara ute i sista minuten!?

 

 

Av Cecilia Johansson - 4 mars 2011 04:25

Snart får jag köra hem och lägga mig!

Är faktiskt förvånansvärt pigg i natt för och inte ha sovit något på dagen idag.

Brukar vara som värst mellan tre och fem, men än så länge är det ingen som sliter i mina ögonlock.

Underbart me fredag och helg nu!

Ikväll blir det hemmakväll på 25:an, Jonte ska laga köttgryta och jag och Wilma ska titta på :)

På lördag får vi se vad som händer.

Har massa att fixa med hemma, klinkers som ska läggas bland annat.

Huset hade inte heller dött av ett städ!

Det faller nog på min lott.

Tycker inte alltid det känns så rent om jag bara dammsuger och svabbar av.

Det är snart dags för ett riktigt flyttstäd med allt vad det innebär.

Torka i alla skåp, kyl och frys, fönsterputsning, under, över och i allt.

En riktig vårstädning. Ja, det får det bli!

Usch vad trött jag blev nu genast...


Längtar hem till min familj.

Hade gjort vad som helst för att få krypa ner där nu bredvid dom.

Sängen är i alla fall uppvärmd och go när jag kommer hem och ska krypa ner.

Sådär lagom varm av allt småfisande under natten!

Jag somnar gott i alla fall :)






Av Cecilia Johansson - 3 mars 2011 13:57

Oj vad trött jag är idag, sådär sjukligt trött så jag skulle kunna somna ståendes.

Blir seg när jag jobbar tre nätter i rad, tar några dagar innan man är som man ska. Trodde jag skulle vara ledig några dagar nu, men icke.

En natt blev det hemma. Jobb i natt med, men är å andra sidan ledig i helgen.

Så skönt! :)


Efter jag lämnat Wilma imorse var det dags för utvecklingssamtal på dagis.

Allt var som vanligt bara bra.

De hade även ett litet frågepapper som de gått igenom med barnet innan samtalet.

Vad mamma och pappa gör och hur de ser ut och så vidare.

På frågan hur Wilmas mamma ser ut svarade hon; Långt hår.

Hur pappa Jon ser ut svarade hon; Ögoninflammation??

Haha!

Och vad jag gör när hon är på dagis löd svaret; Säljer gallstenar!

Jag dog när jag öppnade pärmen och såg detta!

Kan se mig själv på torget skramlandes med en burk gallstenar, här var det gallstenar! Gallstenar till salu!

;D

Mamma opererades för gallsten för nått halvår sen och förmodligen är det det som sitter i :)

Mycket skoj får man höra från den här lilla spexaren!


    


Var hos veterinären i måndags med Bella. Hon har några grå fläckar i ögonen.

Var förhoppningsvis inget allvarligt, utan hon fick behandling för ögoninflammation. Hon hällde färg i ögonen på henne, då rann det i nosen på henne. Alldeles grönt. Men det var ett gott tecken.

Mattes älskade <3

      


Peppar, peppar har vi aldrig varit hos veterinären med Bella innan.

Jag blir alltid så nervös, tycker inte om sådana ställen.

Det påminner om så många tråkigheter från förr..


Om man skulle ta och vila lite så man orkar vara vaken hela natten.

Se vad chefen säger om det.

Här lagar hon laxfiléer.

  


Ja hon är rolig den där Wilma, och väldigt bestämd.

Hon är i alla fall snäll när hon sover.. ;)

  


Men dåså..är det någon som är sugen på att köpa lite gallstenar så bara hojta, jag är återförsäljare!








Ovido - Quiz & Flashcards