Alla inlägg under januari 2013

Av Cecilia Johansson - 15 januari 2013 20:05

Leo var inte det minsta bättre i magen idag. Stackarn! Har ingen aptit och dricker dåligt med tycker jag. Men han är rätt pigg och alert i alla fall så det blir nog bra om ett par dagar. Börjar bli drygt att bara vara hemma. Men har numera det snyggt och prydligt i skåpen. Alltid nått :) Var grymt sugen på att hyra en Falk-film ikväll men Jon hade massa tråkigt jobb-pappers-grejs att fixa med så Falk får vänta.. Har de två sista filmerna kvar. Hoppas innerligt att det kommer många fler. Favoritfilmerna helt klart! Aja får hoppas det är något sevärt på Tv:n istället. Lite gotte blir det i alla fall :)

Av Cecilia Johansson - 15 januari 2013 08:40

Då får man på med hela vintermunderingen igen med tanke på hur mycket det har snöat under natten. Tycker det är rätt mysigt ändå. Kul för alla barn. Verkar som att Leo är bättre idag. Har inte märkt av några tecken på maginfluensa än i alla fall.. Men för säkerhets skull får Wilma stanna hemma från dagis. Idag ska det bli ordning och reda i skåp och lådor här hemma. Mycket som ligger kvar i påsar sen vi renoverade. Rent kaos! Hittar ingenting och saker och ting tycks försvinna. Blir tokig av sånt, måste ha stenkoll på mina saker. Dags att ta tag i dagen.

Av Cecilia Johansson - 14 januari 2013 22:24

Sådär, då var min efterlängtade lampa på plats. Även vinstället är uppe. Nu är jag nöjd och tänker gå och lägga mig. Sov gott!

Av Cecilia Johansson - 14 januari 2013 19:43

Nu sover den minsta fisen sen en stund tillbaka. Om en stund ska även Wilma i säng så man kan greja ostört. Har lite grejer på G här ikväll. Vinställ ska hängas upp och min nya, fina lampa. Bilder kommer sen när det är klart :)

Av Cecilia Johansson - 14 januari 2013 09:58

Har fått tillbaka blogglusten igen. Var ju ett bra tag sen nu! Har tänkt så många gånger att nu ska jag blogga, detta hade varit kul att berätta och skriva om osv... Sen i nästa andetag tänker man, vem bryr sig? Vem bryr sig om vad jag har ätit till middag eller vilken färg mina nya soffkuddar har eller att min son tagit sina första steg? Och så skiter man i det istället. Men det är ju faktiskt sådant man skriver om i en blogg. Min vardag. Och i den ingår det mina barn och mitt hem, hur det ser ut och vad vi pysslar med om dagarna. Och äter middag gör jag ju faktiskt också. Varje dag till och med ;) Så välkomna till vår vardag, ett helt vanligt Svenssonliv med allt vad det innebär. Inga krusiduller överhuvudtaget, men kanske lite extra krut på inredning då jag tycker det är väldigt kul att förnya och förändra vårt hem! Matlagning är också något som jag (och min sambo) tycker är skoj. Ibland blir det slagsmål om vem som ska laga maten. Inte fullt normalt kanske men vem har sagt att vi är det? :) Vanliga, enkla vardags och festrätter som vem som helst kan laga. Sådana där märkvärdiga rätter med 50 olika ingredienser i som man knappt hört talas om eller inte vet om det är en krydda eller grönsak, går bort här hemma. Det är säkert jättegott alla gånger, men det är jag alldeles för bekväm för att mecka med :) Så ibland kanske jag delar med mig av något utav våra favorittecept. Igår var vi och badade på Kaskad i Tingsryd. Mycket trevligt! Leo var inte överförtjust i temperaturen i den vanliga bassängen utan ville mest hålla till i varmvattenbassängen eller i bubbelpoolen. Inte mig emot :) Wilma var helt vild. Åkte rutschbanan både avigt och rätt. Och blev som vanligt förbannad när vi skulle åka hem :) Jag hade glömt packa ner BH. Åkte dit med bikinin under så den glömdes helt bort. Så efter badet åkte vi hem en snabbis så jag kunde klä mig ordentligt och föna till håret eftersom vi skulle på middag hos svärföräldrarna. Vi blev serverade kålpudding, gottans! Idag skulle vi börjat skola in Leo, men han har maginfluensa så det fick skjutas på. Det blir några klädbyten om dagen och tvättmaskinen går varm. Jobbigt när man inte får i dom någon mat och knappt dryck heller.. Nu ska jag passa på att plocka lite här medans lillkillen sover.

Ovido - Quiz & Flashcards