Alla inlägg under januari 2010

Av Cecilia Johansson - 2 januari 2010 19:25

Precis hemkommen från en promenad me familjen min.

Vi gick till Coop.

Å min herre va kallt de va!

Köldskador i ansiktet o snoret frös till is i näsan.

Ingen skön promenad enligt oss!

Jonte håller på me kvällsmaten som ikväll blir potatisgratäng o kassler.

Ska bli så gott. Ja e galet hungrig nu!


Idag har vi julat ut. Ska bara sätta upp alla stakar o stjärnor på vinden me.

Känns bra! Nu ser ja fram emot vår o värme!


Stackars min vän som blev bestulen på både sin kamera o sin mobil på nyårsafton. Usch vilka idioter de finns som bara kan va så fräcka!

Hoppas ni nån gång åker dit så de ryker om de!!!

Ska oxå tilläggas att hon blev av me sin cykel för ett par månader sen.

De va 2009 de, nu e de nytt år o din tur har vänt seddu ;)

<3


Dax o tända upp alla mina värmeljus o mysa me familjen...

Av Cecilia Johansson - 2 januari 2010 08:57

Nu e jul o nyår över o nu ska julen ut hemma hos oss idag.

Rubbet ska bort!

Nu e ja mätt på allt va julgranar o stjärnor heter!


Wilma o Jon ligger fortfarande o sover. Hade ja me kunnat göra men ja tvingade upp mej. Vet inte va som hänt men vi har verkligen blivit trötta familjen.

Inte stigit upp före halv tio nån dag under julledigheten.

Ja som hatar o gå upp sent då de känns som halva dan redan gått.

O nu skulle ja kunna sova dygnet runt.


Vi hade en jättetrevlig nyårsafton hemma hos Ida o Thomas.

Jättegod mat, alltihop! Trevliga vänner o en grogg för mycke för min del.

Livsfarligt o dricka sprit, de säger ju bara pang! Nu får de bli vin o cider för min del!


Idag åker Jons syster me familj hem till Skövde.

Men vi ses ju i februari igen till dopet.

Vi stack ut en runda till Mörrum igår kväll o träffade alla en stund.

Va ju tvungen o få lite bebissnus =)


Nu ska ja fixa fram lite go frukost o väcka mina sömntutor.

Även Bella ligger kvar o snarkar. Hon brukar annars va först på plats när man går ner..


Ovido - Quiz & Flashcards