Direktlänk till inlägg 19 april 2010

Nattuggla!

Av Cecilia Johansson - 19 april 2010 08:44

Härligt me måndag igen!

Har spenderat min helg på Östralycke. Fredag o lördag natt.

Va väldigt skoj o få prova på natten.

De gick kanon! Första natten va ja pigg som en lärka. Nästan iaf.

Men hade väldigt svårt att sova när ja kom hem på morronen.

De e så ljust ute o sen va de lördag o ja hörde Jon o Wilma här nere, sen skulle man upp o kissa o hann piggna till på vägen o ja, lite allt möjligt som störde.

Men de va skoj o kanon personal fick ja jobba me oxå!

Idag blir de jobb igen, fast på de andra, som ledsagare. 12-18.

E ledig imon va ja vet än så länge iaf. Onsdag e ja me all säkerhet ledig för då e dagis stängt :)


De har väl inte hänt så mycke mer i helgen. Jon har blåst ut hela tvättstugan så nu har vi alla grejer ståendes i hallen o vardagsrummet! Ser ut som kriget här hemma! Ska slänga ut de i uterummet sen ikväll när ja kommer hem.

Wilma har vatt hos farmor o farfar lite igår. När hon kom hem hade hon plockat fina vitsippor o bakat muffins till oss. Älskade barn <3


Ska göra oss i ordning nu, sen blir de dagis.

Ha en bra dag!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia Johansson - 13 juli 2013 08:48

Vi har precis vaknat här på Braxen alla fem. Ser ut att bli en varm dag så någon form av bad får det bli. Jag ska börja jobba vid 14 så efter det får de klara sig själva :) Häromdagen lånade vi båt uppe i långasjön och tog en tur. Leo var int...

Av Cecilia Johansson - 4 juli 2013 10:22

Blev en lång paus här på bloggen visst :) Dagarna flyger iväg. Jag har börjat jobba nu. Fick sommarjobb på Konsum i Asarum. Vilket roligt jobb! Varför har jag inte provat på det förr liksom? :) Jag trivs jättebra där med både kollegor och arb...

Av Cecilia Johansson - 18 juni 2013 07:38


Då var det dags för första introduktionsdagen på mitt sommarjobb. Börjar med en kväll. Ska bli skitskoj! Längtar verkligen efter att börja jobba och jag tror jag kommer trivas bakom kassan :) Men först lite morgonbestyr. Sen ska Wilma till ...

Av Cecilia Johansson - 14 juni 2013 15:43

Vi har redan börjat fredagsmyset jag och barnen. Tjuvsmakade lite jordnötsringar. Jag och Wilma ska ju iväg ikväll. Vi ska se Robin Stjernberg ikväll med Wilmas killkompis Ayman och hans mamma. Ska bli skoj! Så Leo sover ju när vi kommer hem så...

Av Cecilia Johansson - 12 juni 2013 23:42

Har precis anlänt i min kära säng. Har sagt det förr och jag säger det igen, det finns inget bättre än att få krypa ner i sin säng för natten. Underbart! :) Har haft en städdag här hemma idag. Har även blivit klippt av min kära granne. Härlig...

Ovido - Quiz & Flashcards