Direktlänk till inlägg 27 april 2010

Skittelefon!

Av Cecilia Johansson - 27 april 2010 20:03

Sitter här o lyssnar på porlet av diskmaskinen.

Gillar de ljudet, ja blir lugn av de.

Visst e ja sjuk?

Tvättmaskinen går på högvarv, fast de ljudet e mer irriterande än lugnande.

Väntar på att Desperate housewives ska börja.


Har gjort dag tre av sex idag. Hemtjänsten i stan. Gick kanon o jättego personal, mamma jobbar ju där o sen har ja ju vatt där innan för si sådär åtta år sen.

När man kan säg att nått hände för typ åtta-tio år sen känner ja mej gammal. Jättegammal!!


Nu ser de inte bättre ut än att ja får köpa ny mobil. Inte jätteakut men snart så.

Den har fått nån störning i utvecklingen som gör att den sätter upp påminnelser som inte finns. Kalenderikonen e alltså framme även när de inte finns nått inlagt, den startar om sej i tid o otid. Helst när man sitter o skriver sms. Den sparar bara bilder som den själv fattar tycke för, resten försvinner.

Ganska irriterande.

Ska se mej om efter en ny snart. Har inte gillat denna från början för de andra.

Saknar min rosa, fina, som blev ersatt av denna fula blå-svarta pojktelefon =)

Råkade köra min gamla i tvättmaskinen en trött morron.


Nu har de nya sopkärlen kommit ja.

Herregud säjer ja innan man lär sej detta o sortera o vilken tunna man ska öppna när man ska kasta färgat glas till exempel. Bytta 1 eller bytta 2.

Kommer va o dra i allt.

Igår va sista tömningen på den gamla. Lyckades va hemma just när de kom o kutade ut i sista minut o hävde me vår sista spann blandsopor.


Bella har löpt nu en stund. Inte många dagar behövde hon ha trosor, men visst märker man att "löpet" inte e över. Hon beter sej äckligt. Kåt e hon, står o glor på en o flåsar o när man klappar henne äcklar hon sej me svansen sådär uppåt.

Usch, vill ha tbx min vanliga, okåta Bellsa!


Nu får de bli soffmys o te, innan de kallnar.
















 
 
Lisa

Lisa

27 april 2010 20:37

Ofan, vilka jobbade då?
Hade inte Viggo varit sjuk hade jag kommit dit.
har varit där hela helgen å trivts bra...

http://lisoball.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia Johansson - 13 juli 2013 08:48

Vi har precis vaknat här på Braxen alla fem. Ser ut att bli en varm dag så någon form av bad får det bli. Jag ska börja jobba vid 14 så efter det får de klara sig själva :) Häromdagen lånade vi båt uppe i långasjön och tog en tur. Leo var int...

Av Cecilia Johansson - 4 juli 2013 10:22

Blev en lång paus här på bloggen visst :) Dagarna flyger iväg. Jag har börjat jobba nu. Fick sommarjobb på Konsum i Asarum. Vilket roligt jobb! Varför har jag inte provat på det förr liksom? :) Jag trivs jättebra där med både kollegor och arb...

Av Cecilia Johansson - 18 juni 2013 07:38


Då var det dags för första introduktionsdagen på mitt sommarjobb. Börjar med en kväll. Ska bli skitskoj! Längtar verkligen efter att börja jobba och jag tror jag kommer trivas bakom kassan :) Men först lite morgonbestyr. Sen ska Wilma till ...

Av Cecilia Johansson - 14 juni 2013 15:43

Vi har redan börjat fredagsmyset jag och barnen. Tjuvsmakade lite jordnötsringar. Jag och Wilma ska ju iväg ikväll. Vi ska se Robin Stjernberg ikväll med Wilmas killkompis Ayman och hans mamma. Ska bli skoj! Så Leo sover ju när vi kommer hem så...

Av Cecilia Johansson - 12 juni 2013 23:42

Har precis anlänt i min kära säng. Har sagt det förr och jag säger det igen, det finns inget bättre än att få krypa ner i sin säng för natten. Underbart! :) Har haft en städdag här hemma idag. Har även blivit klippt av min kära granne. Härlig...

Ovido - Quiz & Flashcards