Direktlänk till inlägg 27 juni 2010

Liseberg och Midsommarafton

Av Cecilia Johansson - 27 juni 2010 21:24

Jo de e ju lite sisådär me bloggandet...

Ska se om ja inte kan komma igång igen me lite trevliga inlägg o roliga bilder.

Vi va ju som sagt i Göteborg förra helgen. Va där me Jons familj.

Liseberg blev de såklart. Va riktigt kul o strosa där en hel dag o se barnen ha så skoj! Wilma älskade de! Tänker inte blarra så mycke om de utan lägger upp lite bilder istället.


Min jättedrink som Jon beställde. Den va inte lika god som den såg ut.

Men ner slank den ;) O så Wilma i väntan på o få köra Farfars bilar.

       


Vågade inte krama Lisebergskaninen, men vinka gick fint!

     


Wilma o kusin Ellen kör flygplan. Själv stod ja nedanför o va hypernervös för de skulle åka själva, men de skötte de exemplariskt!

O så farmor/mormor me tjejerna!

    


Ja den blev lite sne, men men. Såhär trött blir en liten Ottosson efter en heldag på Liseberg.

     

Hejdå, godnatt! Ses ett annat år! Troligen nästa..


Å så va de ju de här me Midsommar.

Körde på me de vanliga gänget. Jättetrevligt o alldeles lagom va de.

Nu har man gått o sett fram emot de länge o nu e de redan över.

Va nu da?

Skulle ju promt göra en krans till Wilma detta året me, trots hon nästan tvärvägrat o ha de på sej åren innan.

Tänkte att om ja klär ett diadem blir de nog lite roligare.

Men de blev de inte...

      


Lyckades iaf lura på henne den vid två små tillfällen...

     

                                      Söta grannbarnen!


O sommaren e äntligen här. Idag har de va underbart. Lite färg har man fått men de e bara lite. Fattar inte att de ska va så svårt o få bli lite bruuun!!

Jonte har grejat i tvättstugan o ja o Wilma har glassat :)

Varit o badat me Bella o vatt en sväng i Mörrum.

En lovely day me andra ord.

Nu ska ja kela me guben min <3




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia Johansson - 13 juli 2013 08:48

Vi har precis vaknat här på Braxen alla fem. Ser ut att bli en varm dag så någon form av bad får det bli. Jag ska börja jobba vid 14 så efter det får de klara sig själva :) Häromdagen lånade vi båt uppe i långasjön och tog en tur. Leo var int...

Av Cecilia Johansson - 4 juli 2013 10:22

Blev en lång paus här på bloggen visst :) Dagarna flyger iväg. Jag har börjat jobba nu. Fick sommarjobb på Konsum i Asarum. Vilket roligt jobb! Varför har jag inte provat på det förr liksom? :) Jag trivs jättebra där med både kollegor och arb...

Av Cecilia Johansson - 18 juni 2013 07:38


Då var det dags för första introduktionsdagen på mitt sommarjobb. Börjar med en kväll. Ska bli skitskoj! Längtar verkligen efter att börja jobba och jag tror jag kommer trivas bakom kassan :) Men först lite morgonbestyr. Sen ska Wilma till ...

Av Cecilia Johansson - 14 juni 2013 15:43

Vi har redan börjat fredagsmyset jag och barnen. Tjuvsmakade lite jordnötsringar. Jag och Wilma ska ju iväg ikväll. Vi ska se Robin Stjernberg ikväll med Wilmas killkompis Ayman och hans mamma. Ska bli skoj! Så Leo sover ju när vi kommer hem så...

Av Cecilia Johansson - 12 juni 2013 23:42

Har precis anlänt i min kära säng. Har sagt det förr och jag säger det igen, det finns inget bättre än att få krypa ner i sin säng för natten. Underbart! :) Har haft en städdag här hemma idag. Har även blivit klippt av min kära granne. Härlig...

Ovido - Quiz & Flashcards