Direktlänk till inlägg 26 maj 2009

Vilken dag..!

Av Cecilia Johansson - 26 maj 2009 22:11

Började dagen me o lämna Wilmisen på dagis för att sen gå hem o skriva min del av mitt o Maddes arbete. Gick ju bra, bara de att de blev nått fel när ja hade sparat de. Sparade de två gånger men ändå fanns de inte där sen när ja skulle öppna de. Mycke märkligt! Så de va bara till o skriva om allt. Som tur va kom ja ihåg de mesta ja skrev men ändå väldigt irriterande!

Gjorde mej iordning o hämtade Wilma på dagis, sen gick vi in till stan, mötte upp Madde o Isolde så hade vi sällskap sista biten. Vi har ju fått som uppgift att kolla drottninggatas affärer, vilka som e handikappanpassade o va man kan göra för o förbättra osv... Duktiga? som vi e så tog vi en tur längs Drottninggatan. Fast mest för o spana kläder o annat iof...

Wilma o Isolde satt i varsin vagn o babblade o så skulle dom hålla handen, så söta! :)

Vi tog faktiskt bussen hem sen. För ja orkade inte gå hem oxå sen hade Wilma inte haft ro till o sitta i vagnen så lång tid till. Så de fick bli så. Har inte åkt buss på väldigt länge. Typ gymnasiet höll ja på o säg, men så längesen va de inte. Har åkt nångång på östersjö.. Typ förra året :)

Väl hemma så slängde ja ihop en handlingslista, lämpade av lillisen hos mamma o körde till City Gross för o handla. Lugnast utan barn!

Sen åkte vi hem o lagade lite mat. Blev en sen middag idag, men va gör man när tiden inte räcker till?

Nu har vi myst i soffan me lite ananas, vindruvor o physalis. Gott! :)

Sängen nästa!

Gonatt


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia Johansson - 13 juli 2013 08:48

Vi har precis vaknat här på Braxen alla fem. Ser ut att bli en varm dag så någon form av bad får det bli. Jag ska börja jobba vid 14 så efter det får de klara sig själva :) Häromdagen lånade vi båt uppe i långasjön och tog en tur. Leo var int...

Av Cecilia Johansson - 4 juli 2013 10:22

Blev en lång paus här på bloggen visst :) Dagarna flyger iväg. Jag har börjat jobba nu. Fick sommarjobb på Konsum i Asarum. Vilket roligt jobb! Varför har jag inte provat på det förr liksom? :) Jag trivs jättebra där med både kollegor och arb...

Av Cecilia Johansson - 18 juni 2013 07:38


Då var det dags för första introduktionsdagen på mitt sommarjobb. Börjar med en kväll. Ska bli skitskoj! Längtar verkligen efter att börja jobba och jag tror jag kommer trivas bakom kassan :) Men först lite morgonbestyr. Sen ska Wilma till ...

Av Cecilia Johansson - 14 juni 2013 15:43

Vi har redan börjat fredagsmyset jag och barnen. Tjuvsmakade lite jordnötsringar. Jag och Wilma ska ju iväg ikväll. Vi ska se Robin Stjernberg ikväll med Wilmas killkompis Ayman och hans mamma. Ska bli skoj! Så Leo sover ju när vi kommer hem så...

Av Cecilia Johansson - 12 juni 2013 23:42

Har precis anlänt i min kära säng. Har sagt det förr och jag säger det igen, det finns inget bättre än att få krypa ner i sin säng för natten. Underbart! :) Har haft en städdag här hemma idag. Har även blivit klippt av min kära granne. Härlig...

Ovido - Quiz & Flashcards