Direktlänk till inlägg 23 oktober 2009

Fredagsmys!

Av Cecilia Johansson - 23 oktober 2009 19:45

Fan va ja älskar fredagar!

De e lätt den bästa dan på hela veckan.

Ja o Linet har vatt o shoppat idag i Karlskrona. Blev lite hastigt o lustigt idag för ja hade en tid o passa.

Nämligen sotarn!

Men vi hann me några affärer o så skopunkten såklart.

Genomsvett o förbannad för att ja inte kunde knäppa vissa skor, så lyckades ja iaf få me mej två par snygga stövlar me mej hem.

Hittade även världens, o då verkligen världens, sötaste/snyggaste stövlar till Wilma.

Som ja inte köpte.

Av anledningen att vi va snabbt på Din sko för Caro skulle lämna tillbaks ett par stövlar o så bara fick ja syn på dessa underbara, men vi skulle ju som sagt till Skopunkten så ja hoppades på de bästa där.

Men icke. Ja hade knåpat ihop ett par finare skor själv än de som va där till barn på Skopunkten.

Jättedåligt o utplockat på barnavdelningen idag...

Så vi bestämde oss för o köra till Kna igen. Nästa vecka.

De hittades även en tavla som båda fastnade för men som ingen köpte.

Så typiskt oss.

Sen ångrar man sej sen.

Så de ska nog handlas me.


Efter shoppingen hämtade ja Wilmis som vatt hos sin mormor o blitt bortskämd.

Vidare hem för att invänta sotaren som va punktlig idag.

Han dammsög o rengjorde vår kakelugn så fint så.

Men kunde inte hålla mej riktigt när de va klart så dök de upp ett hue bakom spisen, lika svart som ja vet inte vad.

Haha, de såg för roligt ut.

Ja va inte riktigt beredd på de för han va ganska ren när han kom =)

Hoppas han gick hem o tog sej en dusch.


När Jonte slutat för dagen körde vi o köpte en toastol.

Sen kom vi även över ett billigt tvättställ me underskåp eller lådor.

Nu börjar de snart likna nått här me badrumsrenoveringen.


Nu ska ja mysa me min blivande make i soffan framför brasan <3

 

Här har ni mina shoes...


    


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia Johansson - 13 juli 2013 08:48

Vi har precis vaknat här på Braxen alla fem. Ser ut att bli en varm dag så någon form av bad får det bli. Jag ska börja jobba vid 14 så efter det får de klara sig själva :) Häromdagen lånade vi båt uppe i långasjön och tog en tur. Leo var int...

Av Cecilia Johansson - 4 juli 2013 10:22

Blev en lång paus här på bloggen visst :) Dagarna flyger iväg. Jag har börjat jobba nu. Fick sommarjobb på Konsum i Asarum. Vilket roligt jobb! Varför har jag inte provat på det förr liksom? :) Jag trivs jättebra där med både kollegor och arb...

Av Cecilia Johansson - 18 juni 2013 07:38


Då var det dags för första introduktionsdagen på mitt sommarjobb. Börjar med en kväll. Ska bli skitskoj! Längtar verkligen efter att börja jobba och jag tror jag kommer trivas bakom kassan :) Men först lite morgonbestyr. Sen ska Wilma till ...

Av Cecilia Johansson - 14 juni 2013 15:43

Vi har redan börjat fredagsmyset jag och barnen. Tjuvsmakade lite jordnötsringar. Jag och Wilma ska ju iväg ikväll. Vi ska se Robin Stjernberg ikväll med Wilmas killkompis Ayman och hans mamma. Ska bli skoj! Så Leo sover ju när vi kommer hem så...

Av Cecilia Johansson - 12 juni 2013 23:42

Har precis anlänt i min kära säng. Har sagt det förr och jag säger det igen, det finns inget bättre än att få krypa ner i sin säng för natten. Underbart! :) Har haft en städdag här hemma idag. Har även blivit klippt av min kära granne. Härlig...

Ovido - Quiz & Flashcards