Alla inlägg den 5 januari 2011

Av Cecilia Johansson - 5 januari 2011 07:33

2011 började sådär..

Wilma blev sjuk i onsdags förra veckan. Feber, hosta och förkyld...

Jonte insjuknade på torsdagen. Även han fick samma symtom.

Båda blev hyfsat friska till nyårsafton, ingen feber, bara krassliga.

Så vi gick på vår nyårsfest som planerat.

Det är vi glada för! Väldigt lyckat! :)

Dock tog det knäcken på mina övriga familjemedlemmar.

På lördagsmorgonen var båda skitdåliga. Jonte fick 40 graders feber och Wilma låg hack i häl.

Så båda låg mer eller mindre pall i soffan tre dagar.

Då var jag ganska så uttråkad. Fanns inte mycket att göra mer än att agera springtös. Vatten hit o snorpapper dit. Laga mat, mata dom.

Nej inte riktigt men nästan :)

Kunde ju inte åka någonstans för jag var tvungen att ta hand om Wilmisen för det hade Jon ingen som helst ork till, stackarn!

Ha 40 i feber som vuxen, då är man inte vidare kaxig.

Igår var det min tur, tempen steg, hostan och förkylningen förvärrades.

Hade varit för bra för att vara sant om inte jag skulle smittas.

Så nu ligger vi här.

Wilma är den enda som är frisk och stackarn är uttråkad nu för vi inte kan hitta på så mycket ansträngande.

Hennes farmor kommer sen idag och hämtar henne för diverse aktiviteter.


Det har inte hunnit hända så mycket för oss på det nya året som sagt.

Hörde talas om ett frieri så vi håller tummarna för att vi ska få gå på ett sommarbröllop :)


Ska se om de övriga är sugna på att stiga upp nu. Jag har varit vaken sedan 6.30




Ovido - Quiz & Flashcards