Direktlänk till inlägg 4 april 2013

Samariten & födelsedag

Av Cecilia Johansson - 4 april 2013 22:30

Då var det sjukt igen här på Braxen.
Stackars Leo är sjuk igen :(
Han hann inte avsluta penicillinkuren för öroninflammationen förens febern var här igen.
40.0 stod den på imorse. Då åkte vi in till samariten.
Öronen var fortfarande irriterade och halsen likaså. Sänkande var lite förhöjd men inte tillräckligt för att få någon behandling.
Men vi skulle avvakta tills efter helgen och se om han får börja om på ny kur.
Tycker så fruktansvärt synd om honom.
Man ser hur dåligt han mår, bara gråter hela tiden och vill inte sitta själv alls.
Nu hoppas vi på en basiluskfri vår och sommar!

Wilma blev sur på mig innan för att hon inte fick titta på min iPhone.
Så hon tog sitt pick och pack och gick :)
Med paprikaklubbens tygpåse på ryggen och en flaska vatten sa hon adjö..
Tog inte så lång stund innan hon var tillbaka, men bara för att hälsa på!
Ja, hon är rolig ibland den där lottan :)

Idag är det Jontes födelsedag.
Det har vi firat med trerätters och lite rött.
Avslutade kvällen med att titta på andra delen av Torka aldrig tårar utan handskar.
Gripande film det där..

Nu är det sovning som gäller.
Godnatt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia Johansson - 13 juli 2013 08:48

Vi har precis vaknat här på Braxen alla fem. Ser ut att bli en varm dag så någon form av bad får det bli. Jag ska börja jobba vid 14 så efter det får de klara sig själva :) Häromdagen lånade vi båt uppe i långasjön och tog en tur. Leo var int...

Av Cecilia Johansson - 4 juli 2013 10:22

Blev en lång paus här på bloggen visst :) Dagarna flyger iväg. Jag har börjat jobba nu. Fick sommarjobb på Konsum i Asarum. Vilket roligt jobb! Varför har jag inte provat på det förr liksom? :) Jag trivs jättebra där med både kollegor och arb...

Av Cecilia Johansson - 18 juni 2013 07:38


Då var det dags för första introduktionsdagen på mitt sommarjobb. Börjar med en kväll. Ska bli skitskoj! Längtar verkligen efter att börja jobba och jag tror jag kommer trivas bakom kassan :) Men först lite morgonbestyr. Sen ska Wilma till ...

Av Cecilia Johansson - 14 juni 2013 15:43

Vi har redan börjat fredagsmyset jag och barnen. Tjuvsmakade lite jordnötsringar. Jag och Wilma ska ju iväg ikväll. Vi ska se Robin Stjernberg ikväll med Wilmas killkompis Ayman och hans mamma. Ska bli skoj! Så Leo sover ju när vi kommer hem så...

Av Cecilia Johansson - 12 juni 2013 23:42

Har precis anlänt i min kära säng. Har sagt det förr och jag säger det igen, det finns inget bättre än att få krypa ner i sin säng för natten. Underbart! :) Har haft en städdag här hemma idag. Har även blivit klippt av min kära granne. Härlig...

Ovido - Quiz & Flashcards