Direktlänk till inlägg 13 januari 2011

En hårig mus!

Av Cecilia Johansson - 13 januari 2011 17:17

Oj vad trött jag är. Har legat och halvslöat på soffan ett par timmar nu.

Ska jobba i natt.

Alltid skönt att ha det avklarat innan Jon kommer hem från jobbet så man bara kan umgås med familjen några timmar.

I tisdags morse när jag gick av så blev det ett fasligt liv inne på kontoret där vi satt och fixade det sista innan vi skulle hem och lägga oss.

Det var en mus på kontoret.

Tanterna blev hysteriska. Skrek och klistrade sig mot väggarna.

Även jag gjorde detsamma ;)

Fan, dom är ju små och söta men när de kommer och susar i hundranittio framför fötterna är de läbbiga! Hua! =)


När vi ändå är inne på små varelser så har jag träffat det sötaste idag.

Nämligen en råtta!

Nej, men en chihuahua :)

Var på fotvård på Salong Unna Dig innan idag.

Jenny som har salongen har en liten medarbetare som heter Lillebror.

En liten söt sak som man vill äta upp!

Tänkte smugglat ner honom i väskan men samvetet kom ifatt mig ;)

Han låg och sov på min hals medans hon förnyade mina fötter.

Gud så skönt det var!

Hon var supertrevlig och duktig så dit blir det fler vändor.

Om inte annat så för att träffa Lillebror! ;)


Jon har ju tjatat på mig att vi ska skaffa en hund till, men nej. Blankt nej.

Nu har jag dock ändrat mig.

Jag vill ha en chihuahua!!

Det blir ingen lätt match att få Jon till det, men jag vet ungefär hur jag ska gå tillväga.. Det brukar funka ;)

Min kära sambo vill ha en hund, ingen råtta som han säger, men han ska se...

Han ska allt få se...

Har nämligen bokat in honom på massage där om några veckor.

Är säker på att han kommer bli lika förälskad som jag i Lillebror.

Oroar mig lite för att han kommer hem med en varelse i innerfickan.

I en stor parkas får man plats med mycket =)

Jenny; Håll i hunden!


I helgen förresten försvann Jons jobbtelefon. Vi letade och letade.

Nej, den måste ju ha blivit tappad och stulen när vi var och handlade.

Letade som galningar.

Frågade Wilma hundra gånger om hon tagit den eller visste var den var.

Nejdå, hade hon minsann inte!

Kom fram till att den kunde inte ha blivit stulen för han använde den hemma efter handlingen så vi lugnade ner oss och tänkte att den dyker upp imorgon.

Den var nämligen avstängd också av någon konstig anledning därav våra starka misstankar om stöld.

Morgonen därpå testade Jon att ringa till den och då gick det fram signaler.

Det ringde och ringde...

I en gryta med locket på i grytlådan!

Vi har alltså en stor, fet lögnare i familjen.

Och det är inte jag då. 

Det första kan jag väl skriva under på, men någon lögnare är jag inte! =)



  


To be continued..

Bearbetning pågår......


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia Johansson - 13 juli 2013 08:48

Vi har precis vaknat här på Braxen alla fem. Ser ut att bli en varm dag så någon form av bad får det bli. Jag ska börja jobba vid 14 så efter det får de klara sig själva :) Häromdagen lånade vi båt uppe i långasjön och tog en tur. Leo var int...

Av Cecilia Johansson - 4 juli 2013 10:22

Blev en lång paus här på bloggen visst :) Dagarna flyger iväg. Jag har börjat jobba nu. Fick sommarjobb på Konsum i Asarum. Vilket roligt jobb! Varför har jag inte provat på det förr liksom? :) Jag trivs jättebra där med både kollegor och arb...

Av Cecilia Johansson - 18 juni 2013 07:38


Då var det dags för första introduktionsdagen på mitt sommarjobb. Börjar med en kväll. Ska bli skitskoj! Längtar verkligen efter att börja jobba och jag tror jag kommer trivas bakom kassan :) Men först lite morgonbestyr. Sen ska Wilma till ...

Av Cecilia Johansson - 14 juni 2013 15:43

Vi har redan börjat fredagsmyset jag och barnen. Tjuvsmakade lite jordnötsringar. Jag och Wilma ska ju iväg ikväll. Vi ska se Robin Stjernberg ikväll med Wilmas killkompis Ayman och hans mamma. Ska bli skoj! Så Leo sover ju när vi kommer hem så...

Av Cecilia Johansson - 12 juni 2013 23:42

Har precis anlänt i min kära säng. Har sagt det förr och jag säger det igen, det finns inget bättre än att få krypa ner i sin säng för natten. Underbart! :) Har haft en städdag här hemma idag. Har även blivit klippt av min kära granne. Härlig...

Ovido - Quiz & Flashcards