Alla inlägg den 20 mars 2013

Av Cecilia Johansson - 20 mars 2013 23:12

Ligger i sängen och ska snart sluta locken.
Denna dagen har gått i ett.
Började med att klippa & färga mammas väninna, hem och slängde i mig lite lunch.
Hade 10 minuter på mig innan jag skulle vara på dagis och ha uppföljningsmöte på Leos inskolning.
Som för övrigt gick bra. Det verkar funka kanon på dagis enligt både personalen och oss.
Han smälter in bra i gruppen och det känns ju jättebra!
Efter mötet tog jag mina barn och gick hem.
Kom på att jag behövde handla köttfärs till dagens lasagne.
Fick stuva ut oss i bilen och köra till Servus. Köper bara köttfärs där eller på City Gross.
Kan inte med varken Kvantums eller Coops färs.
Gud vet vad de maler ner i den som sprakar och har sig i munnen.
Vill inte veta heller för den delen!
Hem och lagade mat, Wilma hann precis slänga i sig lite mat innan hon skulle på dansen.
När Leo hade lagt sig började jag plocka undan, skura badrummet, vika in tvätt och sortera leksaker.
Rysligt effektiv har jag varit idag :)
Enbart för att jag med gott samvete ska shoppa loss på staden imorgon och strunta i allt tråkigt hushållsarbete ;)

Godnatt!

Av Cecilia Johansson - 20 mars 2013 07:37

Godmorgon!

Redan onsdag, vart tar dagarna vägen?
Hinner knappt med :)
Igår var i alla fall mor min här på besök. Vi bjöd på köttbullar, potatis & gräddsås. Husmanskost är det bästa!

Jag gav mig ut i skogen och stal lite påskris. Nu ska det bara pyntas med.
Har sett några fina, lite mer stilrena ägg som jag skulle vilja hänga i mitt ris. Nu gäller det bara att hitta sådana också :)
Får bli en tur till stan imorgon.

Nu ska jag strax fixa mig och barnen redo för dagen. De ska till dagis och jag ska hem till mammas väninna och göra henne vårfin i håret.
Var själv och färgade utväxten hos Linda häromdagen. Blev jättenöjd!
Wilma fick hänga med.
Hittade några snajsiga bilder i arkivet som hon tydligen tog när hon hade lite långtråkigt ;)

Oj, nu har min son redan ätit frukost ser jag. Blå griffeltavlekrita!

Hej på er!

Ovido - Quiz & Flashcards