Alla inlägg den 19 oktober 2010

Av Cecilia Johansson - 19 oktober 2010 11:21

Har skrivit alla räkningar, ringt nödvändiga samtal, vikt tvätt, sorterat alla barnkläder som vi fick asa ner från vinden på grund av möss!!

Jon var där uppe och skulle ta ner lite saker jag skulle sälja på loppisen och upptäckte då musbajs!

Fy så äckligt!

Var livrädd att det skulle ligga nån halvdöd, gammal, avdankad mus i påsen när jag öppnade.

Då hade jag sprungit ut i bilen och stannat där tills någon hade tagit bort den.

Men...ingen mus, bara några muskorvar och kläderna är sorterade efter storlek.

Ska bara fundera ut var och i vad jag ska förvara dom nu. Måste ju vara nått mussäkert om det ska upp på vinden igen.

Så nu är jag jättehungrig och ska äta en tidig lunch.

Lagade, om jag får skryta lite, världens godaste korvstroganoff igår.

Dijonsenap, tacosås och persilja gjorde susen!

Har inte ätit falukorv på jag vet inte när. Kände mig så äcklad av det så Jon och Wilma har fått laga det när jag har jobbat eller varit iväg på annat håll.

Men igår blev jag akut sugen på just falukorv i korvstroganoff.


Nu: MAT!


Den är förvisso ganska söt, men nej... vill inte ha dej bland mina saker!

     

Av Cecilia Johansson - 19 oktober 2010 07:29

Godmorgon!

Var oförskämt pigg imorse så jag steg upp fast jag inte behövde.

Man får passa på, inte så ofta det händer :)

Snart dags att väcka Wilmis för dagislämning.


Tänkte lägga upp lite bilder från fotograferingen i lördags;


            


Vi är supernöjda, som alltid!

Robert Helberg, bästaste fotografen!

Nu till det svåra, välja ut de som vi tycker bäst om och göra förstoringar.

Jag har mina favoriter, se om vi kan komma överrens Jonte och jag.

Brukar inte vara några problem iof :)


I söndags var det loppis för min o Jonnas del. De gick ju bra, men fy f*n vad kallt det var!! När jag kom hem var jag helt illröd i ansiktet. Köldskadad!

Det såg inte klokt ut. Jag skulle jobba natten där sen och hade garanterat sminkat mig om inte det hade lagt sig.

Som tur var gjorde det de...


Nahe, nu är det hög tid för lilla fröken Ottosson att vakna!



Ovido - Quiz & Flashcards