Alla inlägg den 22 oktober 2010

Av Cecilia Johansson - 22 oktober 2010 19:27

Här ligger jag och äter Polly, som för tillfället är favoriten i skålen.

Himelskt goda!! Bara de ljusa :)

Fredagsmys va?

Ligger här hemma jag och Bella...

Jonte är på väg hem från Tyskland och Wilma är hos mamma.

Körde hem dom för en stund sedan så jag skulle kunna vila en stund innan jobbet.

Längtar tills på söndag då vi ska hitta på nått hela familjen och bara vara.

Inget jobb eller något jobbigt och ansträngande.


Äta lite godis till, tjohej!


Av Cecilia Johansson - 22 oktober 2010 12:43

Klockan ringde 04.00 Härligt!

Sambon skulle till Tyskland. Men låg ju ändå vaken till 05 någonting innan jag lyckades somna om till halv tio.

Skulle verkligen behövt sova längre med tanke på att jag ska jobba i natt, men det ville inte Wilma :)

Får försöka vila lite sedan.

Ja men vad roligt, nu spöregnar eller spöhaglar det ute.

Vi ska ut o gå sen. Jag, Wilma och Bella. Måste hämta vår bil som står uppe vid kyrkan i Asarum och väntar.

Måtte det bli uppehåll snart!


Jag och Wilma hade mysfrukost idag med tända ljus och så dukade vi fram allt vi hade hemma i frukostväg. Gott!

Fick nys om en frukt av Lotta på jobbet, Pomelo.

En jättestor apelsingrapefrukt ser det ut som. Ganska god faktiskt, fast min var lite besk idag..

Inget som slår clementinen av citrusfrukterna i alla fall :)


    


Ska bli underbart att jobba i natt på en avdelning, slippa fära runt i hemtjänsten bland gator och vårdtagare man inte har en aning om.

Igår var rena kaoset!

Jobbade med fyra andra vikarier, varav vi var två som hade varit där några gånger innan och kände till en åttondel av vårdtagarna typ. De andra hade aldrig varit där.

Hur kan man ge all ordinarie personal semester för att de ska ut och äta och sätta in fem icke, vana vikarier!?

Det var skandal!

En sak om några utav oss hade känt till stället och varit vana där men sätta in fem helt gröna är inte okej.

Blev en timmes övertid och någon fick sig ett par ordentliga utskällningar.

Usch, stackarn!

Nej, det här ska komma fram.


Känns lite som att jag drar på mig någon gammal trasa och tar duschen och sminket efter vi har hämtat bilen?

Det ser bara värre och värre ut med vädret var gång jag kollar ut...


Ikväll blir det god mat med mamma, Wilmis ska sova där i natt.

Nu får man ta tag i sitt liv!

Trevlig helg! Drick gärna ett glas vin för mig... eller två. Går bra det med.


Såhär mysigt hade jag och Wilma det häromkvällen. Hon somnade i soffan i min famn <3

  

  






Ovido - Quiz & Flashcards