Alla inlägg den 20 oktober 2010

Av Cecilia Johansson - 20 oktober 2010 18:24

Sitter här o kollar lite på den nya favoritfilmen för Wilmas del, Rasmus på luffen.

Pinglan är helt inne i filmens värld;

  

Men ett litet leende lyckades jag tigga till mig;

  


Hon var så rolig innan i morse. Kan ju berätta att mamma, Wilmas mormor alltså, har maginfluensa. Och detta är något som bekymrar Wilma mycket när någon är sjuk. Sen blandar hon ihop ögoninflammation och maginfluensa så det blir ögoninfluensa :)

Men i alla fall...

Hon satt o kissade innan vi skulle gå till dagis o så tittar hon bekymrat på mig:

Mamma, vad är det egentligen mormor har i magen?

Tja..hon har lite ont i magen. Hon har maginfluensa, en sjukdom.

Är det en sjukdom??

Ja, det är en sjukdom.

Men...., har hon inte tyfus da?

 

Skitunge! Bara sådär :)

Hon har ju med all säkerhet fått det från Emil i lönneberga, men det var bra längesen hon såg det.

Många goa skratt just nu.


Sen vill hon ha en lillasyster som heter Nellie.

Får väl se hur det blir med den saken.

Skulle jag någongång få en flicka till så är jag så förtjust i Freja..

Tycker det är så fint och sött.

Jaja, nu åter till nuet :)


Ska ta och sminka av mig och dra på mig mjukisarna o krypa ner i soffan framför swehockey.se/games online

Ikväll möter Mörrum Olofström borta.

Säger som Wilma sa: Heja ti Möö-um!!


Av Cecilia Johansson - 20 oktober 2010 13:21

Precis hemkommen efter en god lunch på.......... bambadabam: Thai! Såklart! Med Jonna :) Vi äter aldrig lunch någon annanstans som ni har märkt.

Anette, min goda granne va här i förmiddags och fikade lite och så blev vi fina i håret bägge två. Perfekt o ha en gammal frissa till granne ;)

Nu ska jag skriva ihop en handlingslista lite snabbt sen bort till skräpstationen här borta i Korpadalen o häva lite gamla kläder och kartonger.

Sen hämta den lilla donnan.

Undrar om hon är pirat eller katt idag?

Dom kör ansiktsmålning på dagis varje dag så antingen får jag en katt eller en pirat med mig hem :)


Ovido - Quiz & Flashcards