Alla inlägg den 11 februari 2013

Av Cecilia Johansson - 11 februari 2013 15:54

Nu var Leo hemkommen från dagis och huset är redan upp och nervänt! Toarullen ligger utrullad över hela badrummet, mitt nystädade golv är inkletat med pannkakor och mjölk, ölburkar ligger utspridda på golvet och lite öl är spillt här och var. Hade ställt en påse med pantburkar vid altandörren som ska ut i förrådet. Givetvis var han snabb fram. Fann honom bakom köksön suttandes på en Carlsberg..
Ja, denna lille man han kan han.
Han är en riktig huligan!
Men vad jag älskar honom och skulle aldrig vilja vara utan honom en endaste dag, såklart! :)
Det blev pannkakor till mellanmål. Skönt att Wilma fick lite i sig. Inte mycket hon har ätit de senaste dagarna. Men det slank ner både en och två pannkakor!

Fick mig ett gott skratt i morse när vi klädde på oss.
Leo satt på golvet och hängde min BH runt halsen. Så sa jag väl typ att den behöver väl inte du. Nä, sa Wilma, du har ju inga tuttar Leo. Jo sånna som pappa och jag också. Fast när jag blir större kommer jag få sånna långa som du mamma.
Långa!? Haha jag kan inte förstå vad hon menar med långa ;)

Usch nu fick jag en bajsblöja i ansiktet.
Leo har börjat backa upp, helst i ansiktet eller på bröstet på en när man ligger i soffan. Mysigt, men inte alla gånger som sagt.. :)

Av Cecilia Johansson - 11 februari 2013 10:06



Här kommer receptet på Idas goda kycklinggratäng! :)




Kycklinggratäng med vitlök och creme fraiche (6 pers)


6 st kycklingfiléer (Vi hade bara 4 st, 1kg filéer och det blev jättemycket)

2 paket bacon

300  g färska champinjoner

5 dl creme fraiche

1 dl grädde

1-2 dl riven parmesanost

2-3 msk Thai sweet chili sås

2 stora vitlöksklyftor

3-4 msk kycklingfond

salt & svartpeppar


Skär filén i strimlor.

Skär baconen i bitar och dela champinjonerna till önskad storlek.

Stek upp detta, salta och peppra.

Blanda ihop creme fraiche, grädde, riven ost, sweet chilisås, pressade vitlöksklyftor och fond.

Lägg kyckling, bacon och svamp i en ugnsfast form.

Häll blandningen över.

Grädda ca 10-15 minuter i 225 grader.

Servera med ris och sallad.


Ruskigt gott var det! :)



Ovido - Quiz & Flashcards