Alla inlägg den 14 februari 2013

Av Cecilia Johansson - 14 februari 2013 21:48

Haft en mysig alla hjärtans dag.
Jonte kom hem med jättefina blommor. Vita, stora liljor som doftar underbart.
En av mina favoritblommor.
Liljor, kallor & tulpaner är mina favvisar. Vita såklart :)

Efter vi varit på BVC och vaccinerat Wilma körde vi och handlade lite.
Det blev hemgjord pizza och pizzasallad till kvällsmat.
Gott!
Och givetvis ett glas rött till.
Är inne på mitt tredje nu så ni får ha lite överseende med stavningen ;)

Självklart fick Jonte och barnen ett paket. Wilma fick Hello Kitty stickers, Leo fick en bil och en stekpanna med mat :)
Jon fick täljstenar att ha i wirren :)
Så, alla nöjda och glada.
Nu går vi och lägger oss.
Ska ta ett varv med Mr Grey innan jag somnar ;)

Av Cecilia Johansson - 14 februari 2013 12:28

Godmiddag!

Idag är det dags för Wilma att få sin 5,5-års spruta.
Som hon har varit nervös över detta.
Hon har tragglat detta sen i somras när hon fyllde 5.
Stackarn, hatar stick och sprutor.
Precis som sin mamma gjorde, som faktiskt har kommit över det.
Klart jag inte gillar det men är heller inte livrädd som innan jag fick barnen.
Blev härdad efter Wilma kom till världen, då fick jag ta sprutor och venprov både avigt och rätt dagligen pga infektionen efter snittet.
Så kan det gå, så jag tackar Wilma för det :)
Men nu när vi är framme på sprutdagen är hon hur lugn som helst.
Stencool :)
Hon tycker nog att det ska bli lite spännande samtidigt.
Hon har ju fått emblakräm som vi snart ska smörja på :)
Nog mer jag som är hispig idag tror jag!


Har precis slängt i mig lite rester från gårdagens middag. Nu är det dags att ta en dusch innan Leobus ska hämtas.

Ovido - Quiz & Flashcards